Wednesday 12 October 2011

Gembira dan berdebar XD

10 oktober 2011 tarikh bersejarah bagi suami saya.... Dia mula menjejakkan kaki ke department baru di MAS selepas hampir (atau lebih?) 10 tahun bekerja di hangar. Department last sebelum ke MCC ialah Line 5. Baru masuk hari kedua bekerja. Dan minggu ni serta minggu depan masih minggu orientasi kerja. Waktu kerja 8:30am hingga 5:30pm. Jadual kerja sebenar masih lagi belum ditentukan....

Katanya ia adalah bidang baru, objektif yang sama tetapi pelaksanaan dan perspektif berbeza. He is positive and excited.

Alhamdulillah saya bersyukur, tumpang gembira dan tumpang berdebar... Berdebar........???
1)Gembira - my husband is moving forward. It is good for him and the family too. He is making an achievement bit by a bit. Alhamdulillah.
2)Berdebar(?) - it is a new turf with a new perspective and gerak kerja... (we didn't know yet about his work plan)
Macam mana pun, apa sekalipun gerak kerja yang dilakukan oleh pasangan kita, ia tetap memberi impak kepada kita dan keluarga sedikit atau banyak. The same goes to us.
Impak yang bagaimana(?) itulah yang mendebarkan.....
Mungkin dari sudut masa, aktiviti keluarga, plan kewangan, aktiviti harian dan sebagainya.... It could be anything....

Anyway all.... i am happy for him and i support him insyaAllah.
What he is doing right now makes him happy. It could be seen from his face hehe (sementara waktu ni lah.... and hope it last longer biizniLlah)....

Everything has it own challenges. Moga2 cabaran yang mendatang itu tidak mematahkan kecekalan dia atau memadamkan api semangat bekerja, berusaha dan mencubanya. Mudah2an cabaran itu menjadi ruang untuk menambahbaik.....

Dan saya berdoa pada Allah, supaya saya dikurniakan hati yang tenang dan besar, positif dan bahagia-gembira serta jiwa yang sentiasa harap padaNya dalam mengharungi masa-masa mendatang bersama suami dan anak-anak tercinta.
Yang paling benar ialah LA HAULA WA LA QUWWATA ILLA BILLAH! Tiada lah daya dan tiadalah upaya melainkan dengan Allah..... Ya Allah, please bless us. Ameen :)

No comments:

Post a Comment